Snabe vil forvandle Mærsk: Jeg er relativt utålmodig

Facebook Twitter LinkedIn

Mærsks nye formand går ind i jobbet med en klar vision: Mærsk skal gentænke sin forretningsmodel og relationer til kunderne drastisk. Siemens er inspiration 

I umiddelbar forlængelse af tirsdagens generalforsamling i A.P. Møller-Mærsk, hvor Jim Hagemann Snabe blev valgt til ny bestyrelsesformand, melder den nye styrmand sig nu klar til at tage et opgør med business as usual i Mærsk.

"Der, hvor vi skal hen, er, at vi skaber mere værdi for kunden gennem nye forretningsmodeller," siger Jim Hagemann Snabe og peger på, at han allerede har kig på de synergier, der er kommet ved at få logistikvirksomheden Damco ind under samme paraply som Maersk Line.

"Man kan forestille sig, at vi skal håndtere lageret for kunder. Noget af lageret er på et skib, noget er på en terminal, noget på en lastbil, og noget hos kunden. Men hvis man overtager hele den logistik, hvilket vi i dag allerede gør hos Damco, så har man pludselig ændret forretningsmodellen. Ny flytter vi ikke bare en vare, vi håndterer logistikken og lagrene optimalt for virksomheden," siger Jim Hagemann Snabe. 

Læs mere her

Facebook Twitter LinkedIn

Om forfatteren

 

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. All rights reserved.

Brugervilkår        Fortrolighedspolitik        Cookie Settings        Offentliggørelser